Jazz og zsa zsa zsu

Jazzfestivalen sluttede i søndags. I fredags besøgte jeg Balders plads med Jakob hvor vi hørte musik, kiggede på mennesker og blev stegt i solen. Intet behøvede at være anderledes og jeg kunne virkelig mærke the zsa zsa zsu.

I husker måske mit indlæg jeg fornylig skrev om lykke. Blandt andet skrev jeg:

Én ting ved jeg: Det er mig selv der har fundet frem til lykken. Jeg har hverken fået den foræret eller løbet direkte ind i den. Den kom snigende idet jeg begyndte at se lysere på tilværelsen, og pludselig var det en overskyggende følelse, der gør, at jeg glæder mig til hver dag.

Efterfølgende har jeg tænkt over, om det faktisk er helt sandt. Jeg må nok erkende, at der er flere aspekter der påvirker min lykke end jeg lige gav udtryk for. Jeg er ikke løbet direkte ind i den, lykken, men jeg løb ind i en mand, der uden tvivl er medvirkende til at jeg er gladere i dag, end jeg har været i meget lang tid. Og det er jo superuhyggeligt, når man helst selv vil have kontrollen og selv være herre over sin egen lykke, som jeg så fint forsøgte at understrege, at jeg var i mit lykke-indlæg. Det ændrer dog stadig ikke ved, at jeg selv er medvirkende til min lykke, det er en sneboldeffekt. Efter jeg nåede frem til den erkendelse, at verden er et ret nice sted, og efter jeg slap af med min teenage-pessimisme, så er lykken altså kommet meget mere på besøg. Jo mere lykke man sender ud, jo mere kommer tilbage. Læs bare denne kommentar fra en læser, Pernille, der kommenterede på lykke-indlægget:

Tak fordi du deler din lykke og dine tanker om lykke :D Jeg kan netop i dag godt bruge sådan en reminder, for det har være en møg dag. Så tak, det hjalp at læse dit indlæg, dejligt med lykkespredning, bliv endelig ved med det. Jeg er sikker på, du vil få rigtig meget lykke, for det man sender ud kommer i rigt mål tilbage.

Kan I se sneboldeffekten? – Sejt, ikke? :-) 

 

 

Skriv et svar

