Distortion – kærlighed eller katastrofe?

Alle billederne er fra i onsdags til Distortion på Nørrebro. Jeg tog tre af mine yndlingsdamer, Julie, Sofie og Mathias i hånden og sammen tog vi ud i menneskemylderet. Glade tosser, musik og sommer gav mig den der euforiserende følelse og til sidst gjorde mine kinder næsten ondt af at smile. Men ikke alle er lige begejstrede for Distortion. Læste lige Politiken, hvor teolog Iben Thranholm næsten sammenligner Distortion med nazisme:

Bare fordi det tiltrækker mange mennesker, er det ikke nødvendigvis godt. Vi har set rigeligt med eksempler gennem historien på, at masserne har hyldet én bestemt leder eller politisk idelogi, og det er endt som en katastrofe

Kunne simpelthen ikke lade være med at grine da jeg læste netop dette citat. Det skal forresten nævnes, at kvinden aldrig selv har oplevet Distortion.

Problemet er, at Distortion har et galskabs-dna, der dybest set handler om at gå amok, drikke hjernen ud og hærge løs, og det dækker over en ekstrem tomhed og en nedbrydningskultur blandt de unge. Det er meget, meget trist, at København er værtsby for sådan noget, for vi sender et signal til resten af verden om, at vi er i moralsk opløsning

Altså, er det ikke bare drønkomisk? Eller måske nærmere tragikomisk…? Hvis du vil læse flere “vittigheder” kan du læse resten her.

Jeg oplevede nærmest ikke andet end glæde omkring mig i onsdags. Jovist, blev da taget på numsen af flere fremmede, men folk har forskellige måder at vise kærlighed på, ikke? ;-) Og jo, jeg så da også hundredeogtyve mennesker pisse i forskellige porte og gadehjørner, men dét ville jeg nok ikke definere som en “hærgen løs”.

Folk i gaderne var mere åbne og og snaksaglige end normalt. Måske også mere berusede end normalt, men Roskilde Festival-mentaliteten indtog Københavns gader og det er altså ikke en katastrofe hvis I spørger mig. Nærmere kærlighed.

 

 

 

Skriv et svar

