“Pas til Jylland”

I fredags tog jeg med min mor og søster til Århus. Lørdag skulle min søster, sammen med sit gymnastikhold, kvalificere sig til DM, hvilket jeg som storesøster selvfølgelig gerne ville se. Jeg sad der som den mest irriterende tilskuer, og klappede og hvinede allermest når min søster var på gulvet. Bliver en skrækkelig mor…

Nå, men turen var også en chance for at besøge Århus, som jeg kun har besøgt meget få gange. Tror faktisk det kan tælles på én hånd, hvor mange gange jeg har været i Jylland?! Og Århus er nu en ret fantastisk og charmerende by. Min store kærlighed er jo  København, så jeg følte mig en anelse forrædderisk, ja næsten utro, ved mødet med Århus. Og da jeg så to busser med numrene 4A og 5A og krydsede Århus’ egen Nørrebrogade, så følte jeg mig næsten hjemme. Dog vil jeg sige, at jeg var meget glad for at lande på min egen Nørrebrogade i går, sidst på aftenen. Det er i København, jeg har hjemme!

Indlægget til overskriften er forresten en reference til dette fantastiske klip:

Skriv et svar

