John Mayer: Dramaqueen of California

Mit kærlighedsforhold til John har varet i mange år, efterhånden. En ekskæreste introducerede mig for ham, og der gik ikke længe før jeg var forelsket. Jeg husker, at jeg så Where the light is: Live in LA dvd’en (som man faktisk kan se i fuld længde på youtube HER) på repeat. Jeg sugede al hans arrogance, charme og sprøde toner til mig, John Mayer var perfekt. Passionen og fascinationen delte jeg med ekskæresten, vi brugte mange timer på blot at ligge i sengen og nyde musikken. Men så! En dag i november 2009 skete der noget nyt: Johns album Battle Studies udkom, og jeg var skuffet. Og som i de fleste forhold er der op – og nedture, og her gik det hverken godt for John og mig eller ekskæreste og mig. Forholdet til ekskæreste sluttede en månedstid efter (efter vi lige havde købt billetter til John Mayers kommende koncert i maj 2010) men John og jeg kom oven på igen. Han hjalp mig igennem mit første break-up med “Slow dancing in a burning room”, den ultimative break-up sang. Jeg accepterede efter noget tid Johns nye retning, og begyndte egentlig at holde af flere af numrene fra Battle Studies. Det blev maj og min store drøm skulle til at blive til virkelighed: Jeg skulle opleve John Mayer i Forum. Jeg husker, at jeg stod ved et busstoppested på vej mod København, og ringede min veninde op og bad hende tjekke togtider for mig. “Det kan jeg godt, men du ved godt at John Mayer-koncerten er aflyst, ikk?”. KÆMPE skuffelse, jeg følte at John gjorde dette personligt for at ramme mig (åh gud, hvilken forfærdelig teenage-hele-verden-drejer-sig-om-mig følelse) og jeg var VRED på John i lang tid.

Kort tid efter blev jeg kærester med Mr. Crazy-love, som også delte min passion (så meget at han senere fik tatoveret “keep me where the light is” på sin overarm, så det…), og vi brugte meget tid på at spille, synge og lytte til John. Forholdet til Mr. Crazy-love varede nogle år, men maj 2012 udkom Born and Raised, endnu en skuffelse, og jeg ved ikke om Mr. Crazy-love og jeg ikke kunne klare skuffelsen, men vi gik i hvert fald fra hinanden tre måneder senere. Endnu engang blev den ultimative break-up sang sat på, men mit og Johns forhold var heller ikke det samme længere. Vi tog en pause.

Men så! Den 29. april 2013 købte jeg billetterne til koncerten i aften. Da jeg fandt ud af, at en ny chance for at se John Mayer live havde budt sig, kunne jeg ikke ignorere den store glæde og John kom igen i høretelefonerne. Jeg havde netop talt med veninder om hysteriske Bieber-piger der tuder og hviner til koncerter, og pludselig var jeg fuldstændig som dem, og vil uden tvivl være sådan i aften også! På trods af, at jeg egentlig synes han er en spasser-nar der datede Taylor Swift (WTF John) og nu Katy Perry og samtidig sådan lidt krumme-tæer-pinlig med hans (douche-bag-)udtalelser og udtryk (heldigvis har han klippet garnet af igen, thank god), så kan jeg ikke komme uden om, at jeg stadig er forelsket og nok altid vil være det.

Skriv et svar

