Bye Bye Wheat

Bloggen ligner jo næste en madblog med det her indlæg og det forrige… men grunden er at jeg prøver at omstille mig til min nye livsstil. 

Da jeg var lille havde jeg børneeksem, og jeg er så en af de 20 procent, super heldig, der ikke er vokset fra det. Jeg har gået til lysbehandlinger, brugt hormoncremer, gået i solarie etc. Og meget afhængig af hvordan jeg har det rent psykisk, handler eksemen derefter. MEN fornylig var jeg på clean-kuren hvor der var forskellige ting jeg skulle udelade fra min kost – OG MIN HUD VAR PÆNERE end den havde været i flere år. Det fik mig selvfølgelig til at tænke, og jeg gik derfor til hudlægen igen og sagde HALLO TAG LIGE NOGLE TESTS OG FIND UD AF NOGET!

Jeg fik så svaret i torsdags – jeg har allergi for hvedemel :-(
Det betyder altså at jeg ikke kan spise en hel masse, og jeg kan ikke købe brød andre steder end i en bager, og endda skal det oftest være bestilt og speciallavet… Jeg synes det er lidt af en omvæltning, plus det er møgdyrt at skulle købe alternative varer i specialbutikker. Undskyld den lange forklaring, men det hjælper lige at dele det.

Brødet lavede jeg samme dag, og jeg frygtede for smagen – heldigvis var jeg positivt overrasket! :-) Og det med at være positiv, det prøver jeg virkelig. Tænker bare; godt jeg ikke er allergisk for gluten, mælk eller lignende.

Hvis nogen ligger inde med hvedefri opskrifter, så skriv endelig!

Skriv et svar

